Cât de importantă este introducerea unei alimentații diversificate de la o vârstă fragedă?

Copiii, la fel ca adulții, au nevoie de o alimentație sănătoasă, echilibrată, din fiecare grupă de alimente, astfel încât să obțină o gamă largă de substanțe nutritive pentru a-i ajuta să rămână sănătoși.

În primii ani de viață se dezvoltă comportamente care pot servi drept bază pentru viitoarele modele alimentare. Încă de mici, copiii învață ce, când și cât de mult să mănânce pe baza transmiterii credințelor, atitudinilor și practicilor culturale și familiale. Rolul vital în alimentația copiilor îl joacă părinții și îngrijitorii. Ei influențează structura experiențelor timpurii cu mâncarea care determină comportamentul alimentar și greutatea copiilor în viitor.

Educația despre cum să mănânce tratând toate alimentele în mod egal, îi dezvoltă în mod pozitiv să-și extindă orizontul dietetic. Astfel, în viața adolescentă și adultă le va fi mai ușor să ia decizii sănătoase și să facă alegeri înțelepte în legătură cu alimentația.

În aceste zile, copiii, adolescenții și adulții tineri se luptă cu tulburări alimentare care rezultă din relațiile nesănătoase cu mâncarea. Cu siguranță părinții își doresc ceea ce este mai bun pentru copiii lor. Însă, nu este ușor să trecem cu vederea factorii externi care influențează sentimentele unui copil cu privire la mâncare. Este important să prevenim dezvoltarea unei mentalități negative, încurajând din timp deschiderea pentru toate alimentele.

Iată câteva idei pentru o relație sănătoasă cu alimentația din copilărie:

Conexiunea, petrecerea timpului în familie și servirea meselor în grup, joacă un rol important în dezvoltarea unei relații echilibrate cu hrana. Permiteți copilului să vadă cum gătiți și bucurați-vă de toate aspectele ritualului de pregătire al meselor. Un astfel de stimul face apel la dorința naturală a unui copil de incluziune și acceptare. Această nevoie poate încuraja participarea la consumul de alimente noi.

  • Alocă timp de calitate la masă, fără ecrane, sau alți stimuli ce deconectează de la prezența procesului de hrănă.
  • Încurajează mâncatul la masă.
  • Încearcă alimente noi și arată copiilor de unde provine mâncarea.
  • Folosește cuvinte simple pentru explicarea procesului de creștere și beneficiile consumului diversificat.
  • Fă ca alimentele sănătoase să fie distractive, de exemplu prin tăierea fructelor, legumelor și așezarea acestora în forme interesante.
  • Implică copiii la cumpărături, începând cu lista de cumpărături până la participarea activă în supermarket și aranjarea acestora în bucătărie.
  • Degustarea poate fi mai ușor de acceptat când introducerea de alimente noi este prin preparare și gătit. Împărțiți sarcinile și delegați spălarea legumelor, adăugarea de ingrediente și amestecarea acestora.
  • Gătiți împreună rețete noi, delicioase și sănătoase.
  • Evită să păstrezi mâncare nedorită în casă (dulciuri, produse rafinate sau bogate în grăsimi nesănătoase).
  • Pune la îndemână un bol cu ​​fructe și legume pentru gustare.
  • Fii tu un bun model de urmat. Ca părinte, este important să consumi alimente pe care le dorești integrate în alimentația celui mic. Povestește copilului tău cât de plăcut poate fi consumul de mâncare vie și aportul ridicat de energie rezultat.
  • Fii perseverent și ai răbdare în acest proces de diversificare. Copii au nevoie de autonomie, iar tu îi poți învăța cum să devină responsabili de starea de bine a organismului propriu, prin a mânca echilibrat și nutritiv.
  • Folosește resurse diverse, lecturi, cântece, desene animate educative despre alimente sănătoase. Puteți introduce și jocul de rol cu legume și fructe pentru a influența pozitiv alegerea acestora în alimentația zilnică.

O carte minunată ce oferă un bun suport în discuțiile despre alimentație este „Cine este cel mai bun?” de Idir Bechar, publicată de editura Katartis. Se prezintă o lume vie a fructelor care poartă dialoguri, proclamându-se toate importante și cele mai delicioase. Este potrivită pentru jocuri de rol, susținând implicarea activă a copiilor și a părinților în relația amuzantă pe care o expune cartea, între fructe și legume.

Și dacă totuși copilul refuză fructele și legumele de care are nevoie pentru o creștere sănătoasă….

Majoritatea copiilor trec prin diverse perioade cu alimentația, dar obiceiurile și preferințele se schimbă în timp. Ceva ce nu ar fi mâncat niciodată poate să devină brusc un aliment favorit!

Uneori devine dificil să îi faci pe copii să mănânce alimente care conțin substanțe nutritive importante. De aceea, multivitaminele și mineralele pentru copii de calitate pot fi benefice. Acestea pot ajuta când e necesar în a completa golurilor nutritive pentru a le sprijini creșterea celor mici.

Surse: Wikipedia

Comments

  1. Cătălina Lica

    Super interesantă si în același timp frumos ilustrată pentru a atrage imediat atenția celor mici.
    RECOMAND

    23 iunie 2021 Răspunde
    1. Stefania Iorga

      Mulțumim pentru sprijin! Ne bucurăm când cărțile noastre ajung la cei mici și se bucură de ele.

      24 iunie 2021 Răspunde

Leave a Reply

I accept the Privacy Policy

0
X